Thailand again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fabian Groot - WaarBenJij.nu Thailand again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fabian Groot - WaarBenJij.nu

Thailand again

Blijf op de hoogte en volg Fabian

09 December 2013 | Thailand, Bangkok

Onze morgen begon met een minibusje naar het busstation waar we een grote bus naar Vientiane pakte. Aangekomen in Vientiane werden we op een lokaal busstation gedropt om vervolgens met een tuk-tuk naar een kantoortje gebracht te worden. Hier werden we weer in een minibusje geladen om naar een ander busstation te gaan. Deze grote bus bracht ons uiteindelijk over de grens en nog een uur of 2 richting het zuiden van Thailand. Op dit busstation werden we in een pickup geladen en weer naar een ander busstation gebracht waar we uiteindelijk op de slaapbus naar Chiangmai stapte. Dit was een VIP bus met massage stoelen, niks mis mee dus. Maar het was wel een hele middag tassen slepen en reizen, het was dus erg fijn om eindelijk te zitten.

Omdat in het Noorden van Laos geen snelwegen zijn kan je alleen met een slow boat die 2 dagen duurt of een fast boat wat er op neerkomt dat je 6uur stuiterend over de Mekong richting de Thaise grens in het Noorden gaat. Vanaf daar moet je dan nog met de bus naar Chiangmai. Al met al is het dus sneller en minder gereis om terug te reizen naar het zuiden van Laos en dan nog een heel eind het zuiden van Thailand in om vervolgens weer Noordelijk te gaan. Klinkt een beetje omslachtig maar dit is dus de snelste route.

Bij ons oude chille hostel herkende ze me nog en vroegen zich af waarom ik er weer was, ach ja lang vehaal kort het was hier chil. We boekte gelijk een ziplining tour voor de volgende dag en huurde scooters zodat we Elie en Rob konden rondleiden in Chiangmai. Dit stond nog wel een paar mensen aan dus uiteindelijk waren we tourguide voor 5 andere mensen en totaal met 7 scooters. We doopte ons dagje dan ook om naar the Dutchies tour.
Eerst zijn we naar het tigerkingdom geweest en daarna naar een waterval met 10 levels. Al met al een leuk dagje.

Die dag daarna stond ziplining dus op het programma. We waren met Elie, Rob en nog 2 anderen een leuk groepje dus. Na 26 ziplines en 3 apseils door de jungle was het tijd voor lunch. We werden uitgenodigd door een van de guides om bij hem thuis white wiskey te komen drinken. Dus Elie ging bij hem achterop de scooter om zijn pickup te halen. Maar dat hij terug kwam vond de manager daaro het toch niet z'n goed idee dus moest hij ons terug brengen naar Chiangmai. Maar onderweg kwam hij een vriend tegen met een grotere auto dus werden 4 van ons daarin overgeladen. Zijn huis om ons langs de zipline company te smokkelen. 2 andere konden dan bij hem achterin liggen zodat ze niet gezien zouden worden.

Hij woonde ergens in de bergen in een klein dorpje, zijn huis bestond uit een grote woonkamer met weinig meubels en er waren 2 deuren naar slaapkamers en een naar de keuken. Hier childe we de hele middag en drinken white wiskey, hij nam gelukkig niet zoveel als ons want hij moest ons nog anderhalf uur terug rijden naar Chiangmai.
Toen we terug gingen was het al aardig fris dus 4 kregen een deken om zich warm te houden in de laadbak van de pickup. Een bijzondere ervaring! Terug in Chiangmai was er een nachtmarkt waar we van heerlijke locaal eten genoten.

Die avond waren we gebroken en stond er dus niks op het programma. We moesten de volgende dag ook weer vroeg op om een olifanten training te doen.
Hier werden we warm onthaald en kregen een spoed cursus commando's in het Thai. Daarna mochten we de olifanten bananen voeren en konden we de commando's uitproberen tijdens een ritje olifant rijden. Dit was nog best lastig en de olifant luisterde beter naar zijn begeleider die er naast liep. Daarna hebben we de olifanten gewassen in het water, dit was echt leuk. Beetje in het water spelen met olifanten=) Toen stond er een luch op het programma en daarna moesten we suikerriet kappen. Ondertussen was er een andere groep aan het olifant rijden en dat hun terug kwamen konden we de olifanten nog een keer wassen. Als afsluiting zwommen we nog een stukje mee op de rug van de olifant. Een erg leuke dag!

Die avond begon met bierspellen waar aan het einde bijna iedereen in de chill out room aan mee deed. Met deze hele groep raakte ik naar een bar waar het een prachtige avond werd.
Die morgen boekte we een bus naar Pai, we vertrokken begin van de middag dus konden we daarvoor mooi nog even van een Thai massage genieten. Daarna stapte we relax in de bus naar Pai waar we eind van de middag aankwamen. We gingen naar Darling viewpoint waar we met zijn 6e een eigen bungalow kregen met een balkon met een prachtig uitzicht over Pai.

De volgende dag huurde we scooters en deden die dag weer een Dutchies tour. Met 7 scooters en 8 man overheersten we de weg. We gingen eerst naar een waterval waar je vanaf kon glijden en daarna naar een viewpoint waar we een foto sessie hielden en een hoop lol hadden. Die avond raakte we naar een bar en childe we op ons balkon. De volgende dag vervolgde we de Dutchies tour die vandaag naar de Pai canyon ging. Daarna stonden hotsprings op het programma. Dit was meer dan een uur rijden door de bergen en het prachtige landschap van Pai.
Je kon niet zwemmen in de hotsprings maar evengoed was het leuk om te zien.

Het was die dag de verjaardag van de koning dus dat werd met veel vuurwerk gevierd wat natuurlijk prachtig was te zien vanaf ons balkon!
En toen zat Pai er alweer op dus dat betekende de bus terug naar Chiangmai en een nachtbus naar Bangkok samen met Elie, Rob en Ally die ookal met ons meereist sinds Vang Vieng.
Hier aangekomen in de vroege ochtend vonden we gelukkig snel een hostel en konden we mooi nog even bijslapen. Die middag eindigde met bier shotgunnen op Khoa San road met voorbijgangers. Dit werd het begin van een leuke avond waar ik aan de lachgas ballonnen raakte, versiert werd door een real ladyboy en samen met Elie, Rob en Ally dansend Khoa San road onveilig maakte.

Onze laatste dag in Thailand besteden we aan niks doen en die avond herhaalde we nog even de avond ervoor! Het enige probleem was dat ik 3 kwartier voor de wekker ging terug kwam en dus besloot wakker te blijven en bij de Canadezen op de kamer childe.(het was kwart voor 5) Maar voor de zekerheid toch nog maar even een wekker zette die uiteindelijk nooit is afgegaan en ik was natuurlijk in slaap gevallen, goed bezig! Maarja wat verwacht je ook na z'n nacht. En ook Robert die op onze eigen kamer lag is door 2 wekkers heen geslapen. Dus dat Elie me om tien over 7 wakker maakte was er lichte paniek. De bus die we geboekt hadden was al weg dus sprongen we maar in een taxi. Die bracht ons gelukkig optijd naar het vliegveld. Maar alleen vergaten we de tijd een beetje en genoten van ons ontbijt bij de Burgerking. Waarop Robert opeens zegt onze vlucht gaat over 3 minuten! Maar het was al te laat, dat we bij de gate aankwamen was de sluis al losgekoppeld. Maar gelukkig konden ze zonder problemen onze vluchten omboeken. Lang leven de luiheid van een traveler!
Wat vertraagd maar toch, China here we come!